reklama

Chlapec

Dnes pri umývaní nedeľného riadu som si spomenul na jedného chlapca. Môjho dlhoročného kamaráta z detstva. Volal sa Martin; tak ako ja. Bohužiaľ som sa s ním nevidel už niekoľko rokov. Asi zomrel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Bol super chalanom. Živo si pamätám ako sa vedel uniesť historickým filmom. Dokonca, ale povedal to iba mne, pár krát mu aj slza padla. Ale zaprisahával ma, že to nie je z jeho slabošstva, alebo žeby bol mäkký. Vravel , že spolucíti s hrdinom. Pýtal som sa ho, že „Čo tak môžeš cítiť, keď Williamovi Wallecovi zabijú manželku a striehnu naňho aby ho zabili?“ Jeho odpoveď bola prostá a nádherná zároveň: „Jeho hnev pre nespravodlivosť, vášeň a divokosť.“ Uff! Dajako som mu vtedy celkom nerozumel. Prešli sme na inú tému a nevracali sme sa k tomu viac. Až teraz som si na to spomenul. Spomenul som si na jeho slová a vzápätí ma prepadol hnev. Hnev, prečo nemôže byť teraz so mnou.Bol takým prirodzeným. Fakt. Mal som ho rád. Dopĺňal vo mne to, čo som v sebe nenachádzal. Bol tým, čím som chcel byť. Nikdy som mu to otvorene nepovedal. Fascinoval ma pri hrách. Bol stelesneným hráčom. Vedel som, že pri ňom sa nemám šancu nudiť, prirodzene myslím čo sa týka hier. Vedel dať do hry svoje vnútro. Pamätám si ako dostal od kamaráta hokejku. Chodili sme sa hrávať na školský dvor na asfaltové ihrisko. Neznášal som to ihrisko. Možno kvôli škole, možno kvôli tomu že sme sa na ňom vždy počas telesnej hrávali futbal, ktorý ma nebavil, ...a vôbec – nebolo ničím zaujímavé. No keď som s ním išiel hrať hokej, vedel som, že to bude niečo iné. Dačo dobrodružné, dačo šialene chlapčenské, dačo, na čo som ja nemal. Raz sme sa takto hrali spolu viac kamošov, čo sme sa poznali. Na vedľajšom ihrisku, sa hrala partia chalanov, ktorí už niekoľko rokov takto hrávali sami pre seba hokej. Teraz s odstupom času viem, že to boli úplní neprofesionálni začiatočníci, ale v tej dobe, keď som bol chlapcom, som ich považoval za lepších, než boli. A aj tak nikto z nás to nevedel lepšie než oni. Rozhodli sme sa, že sa ich pôjdeme spýtať, či si smieme s nimi zahrať. Išiel Martin. Na ich tvárach bolo vidieť jasnú nechuť, ale keď videli, že okrem Martina je nás viac, dajako sa premohli a privolili. Rozumne sme sa rozdelili.Proti Martinovi hral zhodou okolností chalan z vedľajšieho schodiska. Neznášal ho a správal sa k nemu povýšene; aj keď bol mladší. Nemyslím Martina, myslím toho z vedľajšej bytovky. Hral v útoku, Martin v obrane. Pri jednom z útokov si začal vyskakovať do Martina. Začal mu nadávať, že „Ako si to dovoľuješ takto brániť, há?! Sa znormalizuj, lebo ti dám na hubu!“ Nepamätám sa presne, či to bola zrovna táto formulácia, ale asi niečo na tento štýl. Ale dobre viem, že Martin bránil v rámci pravidiel, a to isté vraveli aj protihráči. Bolo to objektívne. No ten chalan sa nedal len tak odbiť a začal hokejkou drgať do Martina. Jasne chcel vyvolať bitku. Martina som nikdy nevidel biť sa, ak však nerátam bitky s jeho bratom, čo beriem ako normálnu súčasť každej rodiny s chlapcami. Dvakrát pravý hák; do brucha a tváre a „veľký kohút na smetisku“ bol zrazu ticho. Zápas sa potom dohral bez akýchkoľvek problémov. Nie, nie som zástanca ručného riešenia problémov. Páčila sa mi na ňom tá odvaha. Teraz by som to ja asi nespravil. Nie z princípu, že sa nebijem. Nie z ohľadu pre pokojné riešenie problémov. Pre zbabelosť. Pre chránenie si svojej vlastnej kože. Pýtate sa, čo sa mu stalo? Prečo zomrel? Ani ja sám neviem. Rokmi vo mne tento dobrodružný Martin zomieral, postupne chradol, až nakoniec zisťujem, že vo mne ten „Martin“ asi zomrel. Dnes pri umývaní riadu som sa rozhodol, že tohto Martina v sebe opäť vzkriesim. Že sa pokúsim o nemožné. Že aj napriek fyzickým zmenám môjho tela, psychickým a iným „ickým“ zmenám, získam svoje srdce. Vrátim ho tomu chlapcovi, na ktorého si pamätám. Povedal som si, že vyrastiem v muža s chlapčenským srdcom. Chcem naspäť svoje srdce!

martin ACIDKO matejka

martin ACIDKO matejka

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

čistý nápaditý produkt z dielne Boha... Zoznam autorových rubrík:  Hala-balaPrózaPoéziaOsobnejšie

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu